Política i futbol, temes centrals de conversa sobre Catalunya a les xarxes socials a nivell internacional

Segons un estudi de Diplocat amb dades recollides entre setembre de 2017 i novembre de 2019

La política i el futbol centren la conversa a les xarxes socials sobre Catalunya arreu del món, segons detalla un estudi encarregat pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat), recollint dades entre setembre de 2017 i novembre de 2019. La major part de les mencions vinculant Catalunya amb política s'han recollit des del Regne Unit i les mencions de Catalunya amb futbol s'han originat majoritàriament des de França.

L'estudi ha recollit dades quantitatives dels països següents: França, Regne Unit, Alemanya, Estats Units, Itàlia, Eslovènia, Letònia, Estònia, Suïssa i Suècia. En el cas concret de França, Regne Unit, Alemanya, Estats Units i Itàlia, països que lideren el rànquing de mencions a Catalunya a les xarxes socials, també s’ha fet un anàlisi qualitatiu a partir de mencions geolocalitzades.

Durant aquest període de temps, les etiquetes més usasdes per qui feia mencions a Catalunya des d'aquest conjunt de països han estat #spain (1.047.275), #catalunya (1.022.302), #barcelona (796.512) i #catalanreferendum (731.996). L'estudi també agrupa la conversa sobre Catalunya a les xarxes socials durant aquest període de temps en cinc àmbits principals: president Carles Puigdemont i entorn, unionisme, Julian Assange, esquerra espanyola i Barça.

Pel que fa al sentiment de la conversa durant aquest període de temps, el 27% de les converses van ser positives, mentre que el 29% van ser negatives. França va ser el país on es va generar un percentatge més elevat de converses positives, amb un 29,8% del total de les mencions emeses des d'aquest país, mentre que al Regne Unit és on es va generar percentualment una conversa més negativa, amb un 33% del total de les mencions. D'altra banda, dels Països Bàltics en destaca l'elevat pes de la conversa amb sentiment neutral, amb un pes del 86,6% a Estònia i del 67,7% a Letònia.

Tot i que la major part de les converses en obert sobre Catalunya s'han generat a Twitter, s'observa que, en l'àmbit del turisme i la gastronomia, les mencions es generen principalment des d'Instagram i són poc rellevants en quant a mencions si es comparen amb altres àmbits.

Finalment, en la seva part d'anàlisi qualitativa, l'estudi també presenta altres dades interessants, com per exemple que en el cas del Regne Unit, Escòcia va emetre 12.140,5 mencions per cada mil habitants, mentre que Gal·les en va fer 1.879 i Anglaterra 1.613.